lördag 19 maj 2012

Day 20 Water Marbled (31 Day Nail Challenge)



Då jag skulle börja och droppade första droppen lack i vattnet så sjönk den raka vägen ner till botten av filkoppen, som jag valt som burk till detta klottas. 
Men sen, nästa droppe och alla andra efter detta stannade kvar på ytan och blandades till alla möjliga fina mönster. Valde lite olika färger, det blev nog lite som en regnbåge emellanåt. Men detta var ju den allra första som jag gjorde och med tanke på det så är jag mycket nöjd. Kommer säkert att bli fler marmoreringar i framtiden. =)

2 kommentarer:

Frida sa...

Åh berätta mer exakt hur du gjorde. Droppa du nagellack i vatten och stack ner fingrarna där i sen? Spännande :-)

Unknown sa...

Jag hade rumstempererat vatten, tejpade runt fingrarna lite först, annars lär det ska bli så klottigt. Sen droppade jag ner lack ovanpå varandra och använde en tandpetare för att göra lite mönster. Sen stack jag i typ två fingrar åt gången och tog bort överloppslack med tandpetaren och sen på nytt från början =)

Det finns superbra tutorials på youtube. Kollade där först på en och konstaterade att detta borde jag nog klara av ;)